Coronavirus

De Bedrijfspoli heeft haar dienstverlening aangepast naar aanleiding van de gevolgen van het coronavirus. Spreekuren vinden, in ieder geval tot 1 januari 2021, voornamelijk plaats via videobellen.

Daarnaast zijn onderstaande bronnen van informatie over het coronavirus beschikbaar.

Mocht u nog vragen hebben, dan kunt u ook contact opnemen met een bedrijfsarts.

Samen met onze zustermaatschappijen bieden wij ondersteunende diensten tijdens de coronacrisis.

  • Coronatesten
    Medewerkers met klachten weer zo snel mogelijk gezond op de werkvloer? Laat de triage, PCR-test en terugkoppeling uitvoeren door Adaptics. Met een uitslag binnen 48 uur. Handig op locatie of bij de medewerker thuis.
  • Vitaliteit in tijden van corona
    Check van de Thuiswerkplek, leiderschap in tijden van corona of een speciale corona-RI&E module
  • Psychosociale en management ondersteuning
    Psychische effecten coronavirus: wat heb ik mijn werknemers te bieden ter ondersteuning van angst, stress, onzekerheid of zelfs rouw?

Wij zien ons genoodzaakt het (video)bellen voorlopig weer te verlengen tot 1 januari 2021. Dat is een tegenvaller, maar alle adviezen (overheid, RIVM en NVAB) geven aan het (video)bellen waar mogelijk voort te zetten. Eerder gaven we al aan dat er hier en daar de mogelijkheid voor onze professionals moet zijn om weer op de klantlocatie te werken en in een enkel geval ook iemand weer te zien. Hier geven we meer ruimte voor. Ook op de locaties van De Bedrijfspoli zelf is dat toegestaan. Voor kantoor Nijmegen zijn we nu de voorbereidingen aan het treffen om weer deels spreekuren op kantoor te doen (mix (video)bellen en fysiek) en ook keuringen. Als wij op klantlocatie gaan werken, vergewissen wij ons er van dat dit veilig is. We hebben het videobellen (via WeSeeDo) veilig en met goede kwaliteit ingevoerd. Medewerkers krijgen dan van ons een e-mail met instructie.

Ook worden onze artsen, begrijpelijk, ingezet op allerlei aanvullende vragen rondom het coronavirus. Gelet op het belang willen wij daar maximaal aan voldoen. Dit zet echter druk op de spreekuurcapaciteit. Het kan daarom zijn dat de medewerker gebeld wordt door een andere arts of een coach arbeid & gezondheid van ons. Wij vragen uw begrip daarvoor.

Wilt u extra ondersteuning bij de coronamaatregelen voor uw organisatie? Neem dan contact op met ons secretariaat 024 – 371 77 99.

Inzet arbeidsdeskundigen

We laten u weten dat de arbeidsdeskundige onderzoeken gewoon doorgang vinden. Het arbeidsdeskundige onderzoek wordt via een videoverbinding uitgevoerd. Uw medewerker ontvangt van zijn of haar arbeidsdeskundige een mail met instructie. Het is belangrijk om afspraken door te laten gaan, want het UWV heeft aangekondigd dat uw re-integratieverplichtingen ook in de deze periode van kracht blijven. Onze dienstverlening wordt digitaal doorgezet met dezelfde kwaliteit als de gebruikelijke dienstverlening. Mocht u nog vragen hebben over de inzet van de arbeidsdeskundigen en deze maatregel of uw re-integratieverplichtingen, neem dan contact op met Adaptics via info@adaptics.nl

Dit bericht is voor het laatst gewijzigd op 22 juli 2020 om 17.35. De ontwikkelingen volgen elkaar snel op, het is dus mogelijk dat de informatie in dit bericht inmiddels alweer verouderd is.